Szkolenie VLOS

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE VLOS

Szkolenie teoretyczne trwa 12 godzin (2 dni) zegarowych i obejmuje swoim zakresem następujące przedmioty:

DZIAŁ I: PRAWO LOTNICZE
1. Wprowadzenie do EASA i systemu lotniczego.
2. Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2019/945 z dnia 12 marca 2019 r. w sprawie systemów bezzałogowych statków powietrznych oraz operatorów systemów bezzałogowych statków powietrznych z państw trzecich oraz rozporządzenie 2019/947.
3. Ustawa z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze i akty wykonawcze do niej w zakresie bezzałogowych statków powietrznych.
4. System teleinformatyczny dla operacji bezzałogowych, wskazany przez Polską Agencję Żeglugi Powietrznej.
5. Wprowadzenie do kategorii „szczególnej”.
6. Instrukcja Operacyjna.
7. Ocena ryzyka, koncepcja operacji CONOPS, wprowadzenie do metodologii SORA (Specific Operations Risk Assessment).
8. Przegląd standardowych scenariuszy (STS) i predefiniowanych ocen ryzyka (PDRA).

DZIAŁ II: OGRANICZENIA I MOŻLIWOŚCI CZŁOWIEKA
1. Wpływ środków psychoaktywnych, alkoholu oraz przypadki, gdy pilot jest niezdolny do wykonywania swoich zadań z powodu urazu, zmęczenia, zażywania lekarstw, choroby lub z innych przyczyn.
2. Ludzka percepcja.

DZIAŁ III: PROCEDURY OPERACYJNE
1. Przed lotem.
2. W locie.
3. Po locie.

DZIAŁ IV: TECHNICZNE I OPERACYJNE ŚRODKI OGRANICZAJĄCE RYZYKO W POWIETRZU
1. Umiejętności pilota bezzałogowego statku powietrznego.
2. Dziennik pokładowy i związana z nim dokumentacja.
3. Dobre praktyki sterowania bezzałogowymi statkami powietrznymi.
4. Ogólne informacje o nietypowych warunkach (np. przeciągnięcia, obroty, ograniczenia dla pionowych zmian wysokości, autorotacja, pierścienie wirowe).
5. Podejmowanie decyzji w locie.
6. Bezpieczeństwo lotnicze.
7. Ograniczenia przestrzeni powietrznej.

DZIAŁ V: OGÓLNA WIEDZA NA TEMAT SYSTEMÓW BEZZAŁOGOWYCH STATKÓW POWIETRZNYCH
1. Podstawowe zasady lotu.
2. Wpływ warunków środowiskowych na działanie bezzałogowego statku powietrznego.
3. Zasady zdalnego kierowania bezzałogowego statku powietrznego..
4. Zapoznanie się z informacjami zawartymi w instrukcji użytkownika bezzałogowego statku powietrznego, w szczególności w zakresie.
5. Utrata sygnału i protokoły awarii systemu - zrozumienie stanu i planowanie zaprogramowanych reakcji, takich jak powrót do domu, zawis (loiter), natychmiastowe lądowanie.
6. Systemy awaryjnego zakończenia lotu.
7. Tryby sterowania lotem.

DZIAŁ VI: METEOROLOGIA
1. Wpływ pogody na bezzałogowe statki powietrzne.
2. Pozyskiwanie i analiza prognoz pogody.
3. Uzyskiwanie i interpretacja zaawansowanych informacji o pogodzie.

DZIAŁ VII: OSIĄGI SYSTEMU BEZZAŁOGOWEGO STATKU POWIETRZNEGO W LOCIE
1. Typowa obwiednia operacyjna wiropłatu, płatowca i hybrydowego.
2. Masa, wyważenie oraz środek ciężkości (CG).
3. Zabezpieczenie ładunku.
4. Akumulatory.

DZIAŁ VIII: TECHNICZNE I OPERACYJNE ŚRODKI OGRANICZAJĄCE RYZYKO NA ZIEMI.
1. Funkcje trybu niskiej prędkości.
2. Ocena odległości od osób.
3. Zasada 1:1.
4. Zapoznanie się ze środowiskiem pracy, w szczególności.

SZKOLENIE PRAKTYCZNE TRWA 4h ŁĄCZNIE, 1h SZKOLENIA PRAKTYCZNEGO NA ZIEMI ORAZ 3h W LOCIE I OBEJMUJE SWOIM ZAKRESEM NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
- Czynności przed lotem, w trakcie procedury lotu oraz po zakończeniu lotu.
- Przygotowanie do lotu bezzałogowego statku powietrznego.
- Obsługę naziemną i ocenę jego zdatności do lotu.
- Umiejętności bezpiecznego wykonywania czynności lotniczych.
- Wykonywanie procedur pilotażowych normalnych oraz procedur mających zastosowanie w sytuacjach niebezpiecznych i awaryjnych.

W CENIE SZKOLENIA OTRZYMUJESZ:

- Materiały szkoleniowe wysyłane na nasz koszt
- Wynajem drona na kurs praktyczny
- Grupowe wykłady ONLINE i indywidualne zajęcia praktyczne
- Rabaty na zakup sprzętu w Naszym sklepie oraz rabat na serwis dronów.
- Pierwsze podejście na egzaminy wliczone w cenę kursu
- Szkolenie w jednym z pierwszych ośrodków szkoleniowych w kraju przez doświadczonych Instruktorów, którzy uzyskali uprawnienia operatora drona jako jedni z pierwszych w Polsce
- Zaświadczenie ukończenia kursu
- Świetną atmosferę szkolenia i mnóstwo wiedzy nieksiążkowej od praktyków-konstruktorów UAV, którzy współtworzą też przepisy lotnicze dla BSP

pixel